In Memoriam Cees Colijn

Cees Colijn, voormalig kooiker op eendenkooi De Dulver in Sprang Capelle, is op 73-jarige leeftijd op 10 juni overleden. Cees is altijd een trouw lid van de Kooikervereniging geweest. Vanaf eind jaren ’70 tot de jaren ’90 was Cees kooiker op voornoemde kooi in dienst van Staatsbosbeheer. Vanaf eind ’90-er jaren heeft Cees als vrijwilliger het beheer de kooi voortgezet na zijn pensionering bij Staatsbosbeheer. Cees heeft in die periode een opvolger kunnen inwerken, zodat het beheer van de kooi naar de toekomst gewaarborgd is.

Met zijn inzet heeft Cees in belangrijke mate bijgedragen aan het behoud van eendenkooi De Dulver. Mede voor zijn inzet voor de eendenkooi is hij in april beloond met een koninklijke onderscheiding. Cees is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Zijn vrouw, Soetje Colijn-Brouwers heeft gelijktijdig een zelfde onderscheiding toegekend gekregen voor haar brede inzet voor de lokale samenleving.
Door de coronacrisisbeperkingen worden de lintjes dit jaar fysiek op een later moment opgespeld, maar de burgemeester van Werkendam heeft Cees een dag voor zijn overlijden de onderscheiding uitgereikt.

Wij wensen de familie sterke met het verlies van Cees.

KnipselCeesenvrouw(5...