NIEUWSBERICHTEN

Eendenkooi uit de 17e eeuw ontdekt bij Strijkviertel in De Meern

Archeologen hebben een eendenkooi ontdekt uit de 17e eeuw in Strijkviertel. Wilt u meer weten over deze bijzondere vondst? Op 4 september is er een open dag en kunt u de opgraving bezoeken. U bent welkom tussen 13.00 en 16.00 uur aan het Oudenrijnsepad.

Archeologen van de gemeente Utrecht doen onderzoek naar een eendenkooi uit de 17e eeuw. Dit doen ze voordat de ontwikkeling van bedrijventerrein Strijkviertel start. Op zondag 4 september kunt u de opgraving van de eendenkooi bezoeken.

Bezoek eendenkooi
In een eendenkooi werden wilde eenden gevangen om op te eten. De resten van de eendenkooi in Strijkviertel konden vanwege de ontwikkeling van het bedrijventerrein Strijkviertel niet in de bodem bewaard blijven. Daarom graven de archeologen hem nu op. De sporen worden nauwkeurig gedocumenteerd en de vondsten worden de komende maanden verder onderzocht.

U kunt de opgraving bezoeken op:
Zondag 4 september 13.00 – 16.00 uur Oudenrijnsepad, Leidsche Rijn

Meer informatie kunt u lezen in het bericht van VAR NWS via deze link

Overige informatie over archeologie in de gemeente Utrecht kunt u vinden op haar website via deze link