NIEUWSBERICHTEN

Eendenkooi Maaspoort bestaat dit jaar 350 jaar

In het burgemeester Van Zwietenpark te s'-Hertogenbosch, ligt midden in de wijk Maaspoort een eeuwenoude eendenkooi verscholen. Omgeven door een brede sloot waardoor de eendenkooi is afgesloten als stiltegebied. De eendenkooi is aangelegd in 1672. Dit jaar bestaat de eendenkooi 350 jaar!
Dit willen we graag vieren en nodigen we iedereen uit voor een open dag waarop je met eigen ogen kan zien hoe mooi deze eendenkooi is.

Op 16 oktober kunt u tussen 9.30 en 15.00 dit onbekende maar o zo mooie pareltje van ’s-Hertogenbosch ontdekken.
Er worden die dag geen rondleidingen gegeven, maar je mag zelf over de paden door de eendenkooi lopen en genieten van een onverwacht, prachtig stukje natuur en kunt u het in 2012 herbouwde kooihuisje bewonderen. Er zijn vrijwilligers aanwezig om eventuele vragen te beantwoorden.
Tevens vinden er demonstraties plaats van broedkorven vlechten en rietmatten maken.

Meer informatie kunt u hier lezen of bezoek de website van de Eendenkooi Maaspoort voor meer informatie over de historie van de eendenkooi en de stichting.